Province Releases Disaster Assistance Activation Area Maps for Tornado-Affected Residents in Ottawa

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September 28, 2018 at 9:55 am  •  Posted in Uncategorized by  •  0 Comments

BULLETIN
Ministry of Municipal Affairs and Housing

 Province Releases Disaster Assistance Activation Area Maps for Tornado-Affected Residents in Ottawa

September 25, 2018

Ottawa – Residents who were affected by last Friday’s tornadoes in the Ottawa area can now check detailed maps to determine if they are eligible to apply for disaster financial assistance.

The Province activated the Disaster Recovery Assistance for Ontarians program on September 22 after an extreme wind storm and tornadoes caused extensive damage in several communities.

The program applies to a primary residence and its basic contents, or to a small business, farm or not-for-profit organization. It provides assistance for emergency expenses and the costs to repair or replace essential property following a natural disaster that are not covered by insurance. To find out if they are in the activation area and for next steps, individuals and businesses should review the maps and program guidelines available at ontario.ca/DisasterAssistance, or call 1-844-780-8925 or email disasterassistance@ontario.ca after speaking with their private insurance provider. Residents will have until January 21, 2019 to apply for assistance through the program.

“My ministry has been in the field since Saturday, working closely with the City of Ottawa to survey and map out the damaged areas so that people can determine right away if they are eligible to apply for disaster assistance,” said Municipal Affairs and Housing Minister Steve Clark. “We have also been attending community meetings to directly answer questions from residents. I remind and urge affected residents to take photographs of damage and keep all receipts for expenses and repairs. This will help insurance providers and the government speed up the application review process.”

Event type: Tornado

Event date: September 21, 2018

Application deadline: January 21, 2019

Michael Jiggins, Minister’s Office
647-938-4015
michael.jiggins@ontario.ca

Conrad Spezowka, Communications Branch
416-585-7066
MMA.media@ontario.ca

 

BULLETIN
Ministère des Affaires municipales et du Logement

 

La province publie les cartes de la zone d’activation de l’aide aux sinistrés des tornades survenues à Ottawa

Le 25 septembre 2018

Ottawa – Les résidents touchés par les tornades qui ont frappé la région d’Ottawa vendredi dernier peuvent maintenant consulter des cartes détaillées pour déterminer s’ils sont admissibles à une aide financière.

Le 22 septembre, la province a activé le Programme d’aide aux sinistrés pour la reprise après une catastrophe après que des vents très violents et des tornades eurent causé des dommages considérables dans plusieurs localités.

Ce programme s’applique à la résidence principale des particuliers et à son contenu de base, et aux petites entreprises, exploitations agricoles et organismes sans but lucratif. Il fournit une aide pour les dépenses d’urgence et les coûts de réparation ou de remplacement de biens essentiels qui ne sont pas couverts par une assurance à la suite d’une catastrophe naturelle. Pour savoir s’ils se trouvent dans la zone d’activation et connaître la marche à suivre, les particuliers et entreprises doivent consulter les cartes et les lignes directrices du programme à ontario.ca/aideauxsinistres, ou encore composer le 1 844 780-8925 ou écrire à disasterassistance@ontario.ca après avoir communiqué avec leur assureur. Les résidents peuvent présenter une demande d’ici le 21 janvier 2019.

« Mon ministère est sur place depuis samedi, et collabore étroitement avec la cité d’Ottawa pour évaluer et délimiter les zones sinistrées afin que les gens puissent savoir tout de suite s’ils sont admissibles à une aide financière », a déclaré Steve Clark, ministre des Affaires municipales et du Logement. « Nous participons aussi à des assemblées communautaires pour répondre directement aux questions des résidents. Je rappelle aux résidents touchés de prendre des photos des dommages et de conserver tous les reçus pour leurs dépenses et les réparations, afin d’aider les assureurs et le gouvernement à accélérer le processus d’examen des demandes. »

Type de catastrophe : Tornade

Date de la catastrophe : 21 septembre 2018

Date limite de présentation des demandes : 21 janvier 2019

Michael Jiggins, Bureau du ministre

647 938-4015

michael.jiggins@ontario.ca

Conrad Spezowka, Direction des communications

416 585-7066

MMA.media@ontario.ca

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