Province Activates Disaster Recovery Assistance for Ontarians in Township of Greater Madawaska

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September 28, 2018 at 2:08 pm  •  Posted in News by  •  0 Comments

 

BULLETIN
Ministry of Municipal Affairs and Housing

 

Province Activates Disaster Recovery Assistance for Ontarians in Township of Greater Madawaska

September 28, 2018

Township of Greater Madawaska – Ontario has notified the Township of Madawaska that it has activated the Disaster Recovery Assistance for Ontarians program in storm affected areas.

On September 21, 2018, a severe thunderstorm produced a tornado that developed over Calabogie with winds estimated to be at speeds of up to 175 km/h. This storm was part of the same weather system that produced two other tornadoes in the Ottawa area.

The disaster assistance program applies to a primary residence and its basic contents, or to a small business, farm or not-for-profit organization. It provides assistance for emergency expenses and the costs to repair or replace essential property following a natural disaster that are not covered by insurance. To find out if they are in the activation area and for next steps, individuals and businesses should review the maps and program guidelines available at ontario.ca/DisasterAssistance, or call 1-844-780-8925 or email [email protected] after speaking with their private insurance provider. Residents will have until January 25, 2019 to apply for assistance through the program.

“I’d like to thank the Township of Greater Madawaska for working closely with my ministry to assess the areas impacted by the tornado. This will allow people to quickly determine if they are eligible to apply for provincial disaster assistance for costs not covered by insurance,” said Municipal Affairs and Housing Minister Steve Clark. “Insurance providers and the government will need photographs of damage, and receipts for expenses and repairs – so I urge affected residents to keep track of everything. It will speed up application processes.”

Event type: Tornado

Event date: September 21, 2018

Application deadline: January 25, 2019

 

Michael Jiggins, Minister’s Office

647-938-4015

[email protected]

 

Conrad Spezowka, Communications Branch

416-585-7066

[email protected]

 

ontario.ca/municipal

Disponible en français

 

 

 

 

BULLETIN
Ministère des Affaires municipales et du Logement

 

La province active l’Aide aux sinistrés pour la reprise après une catastrophe dans le canton de Greater Madawaska

Le 28 septembre 2018

Canton de Greater Madawaska – L’Ontario a avisé le canton de Madawaska qu’il a activé le Programme d’aide aux sinistrés pour la reprise après une catastrophe dans les secteurs touchés par l’orage.

Le 21 septembre 2018, un orage violent a produit une tornade au-dessus de Calabogie; on estime que les vents ont atteint 175 km/h. L’orage faisait partie du système météorologique qui a produit deux autres tornades dans la région d’Ottawa.

 

Le programme d’aide aux sinistrés s’applique à la résidence principale et à son contenu de base, ainsi qu’aux petites entreprises, aux exploitations agricoles et aux organismes sans but lucratif. Il fournit une aide pour les dépenses d’urgence et les coûts de réparation ou de remplacement de biens essentiels qui ne sont pas couverts par une assurance à la suite d’une catastrophe naturelle. Pour savoir s’ils se trouvent dans la zone d’activation et connaître la marche à suivre, les particuliers et les entreprises doivent consulter les cartes et les lignes directrices du programme à ontario.ca/aideauxsinistres, composer le 1 844 780-8925 ou écrire à [email protected] après avoir communiqué avec leur assureur. Les résidents auront jusqu’au 25 janvier 2019 pour présenter une demande d’aide.

« Je remercie le canton de Greater Madawaska d’avoir collaboré étroitement avec mon ministère pour évaluer les secteurs touchés par la tornade. Cela permettra aux gens de déterminer rapidement s’ils ont le droit de demander l’aide provinciale aux sinistrés pour les coûts non couverts par l’assurance », a déclaré Steve Clark, ministre des Affaires municipales et du Logement. « Les assureurs et le gouvernement auront besoin de photographies des dommages et des reçus liés aux dépenses et aux réparations; j’invite donc les résidents touchés à tout conserver. Cela accélérera les processus de demande. »

 

Type de catastrophe : Tornade

 

Date de la catastrophe : 21 septembre 2018

 

Date limite de présentation des demandes : 25 janvier 2019

 

Michael Jiggins, Bureau du ministre

647 938-4015

[email protected]

 

Conrad Spezowka, Direction des communications

416 585-7066

[email protected]

 

ontario.ca/affairesmunicipales

Available in English

 

 

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